fredag den 16. november 2012

Wellness

Det VAR fedt at svæve i varmtvandsbassinerne, og svede i saunaer, svømme i en alm pøl, og så et udendørs boblebad under de tungthængende skyer. Det er et super sted Kellers Park (den gamle åndssvageforsorg) i Brejning, lige ned til Vejle Fjord! Og jeg fik massage med opvarmede lavasten (svært at mærke forskel på hænder og sten!) ---- med en masse lækkert frugt bagefter! Det er lækkert bare at daldre rundt i den spa-afdeling. Sjovt nok går det sted rigtig godt, hvor en masse tilsvarende steder ikke kan få det til at løbe rundt, Fuglsøcenteret tidlige feks, så hvad er det de kan?

Der er en bog fra 1300-tallet  "Uvidenhedens sky" som skal være grundlaget for Centering prayer! Den må være skrevet på latin i et kloster formentlig, og betragtes såvidt jeg kan forstå stadig som fundamentet.
Når jeg tager den måde ind i min praksis føles det som at det smelter sammen med dobbeltretningerne på en virkelig blid og integrerende måde. Det gør sig af sig selv, og på en måde føler jeg at det bygger op helt fra grunden, på en ny måde, som selv gør sig, og som jeg slet ikke havde kunne forestille mig. Måske også lidt som en syntese af den østlige og den vestlige vej!

Lige nu sidder jeg på Café Gaya i Vestergade og skal om lidt videre til Sushirestauranten her lige ved siden af, hvor den 60-åriges gæster er inviteret til her kl 18!

*****

1 kommentar:

Kirsten Rydahl sagde ...

Hej Else.
Fabelagtig god og forståelig beskrivelse af dine oplevelser,som synes at vederkvæge dig i din søgning efter den rette vej.
Lige det med kurbadet, så håber jeg her i dag, at også de ungarske tilbud er lige så gode,når jeg prøver at kaste mig ud i dem.
Kærlige hilsener
Maude.