fredag den 23. november 2012

Mening?

Det er der som en længsel efter at begribe hvad det er det går ud på, det hele, bagved alt det søde og dejlige og kærligt medfølende, og det at leve sammen på kloden. ----- Det er jo meget større, tænk på galaxerne og alt det derude langt væk.
Alt det meget, det meste af det hele, som vi ikke forstår, og altså mindst af alt formålet, meningen! Hvis der er en!

***

Det føles insisterende at forstå, en stærk længsel. Og her savner jeg kapaciteter, der kan forklare mig det, så jeg kan forstå det. Jeg ved ikke om de der er meget langt i spirituel udvikling har indsigt om det overordnede formål, og om det kun er muligt der at få svar, ---- og om der måske er rigtig mange niveauer, sådan at når man begriber ét, så ligger der til stadighed flere bagved! Og hvis det er sådan, så kan det jo sagtens være Dalai Lamas medfølende holdning, som er det svar jeg kan begribe her, medfølende sameksistens. Men bagved det?

***

Tak for al den respons jeg har fået på immunforsvars stimuli, det er jeg taknemlig for, og har også bestilt noget på nettet! Og i det hele taget for de kommentarer som jeg får både her på bloggen og som mail!

***

Selv om det er dagen efter kemo har jeg det godt, nogen væskeophobning i kroppen, men det år over i løbet af et par dage, og jeg tror det var godt at dosis blev reduceret.
Katten har fået en ny elektronisk kattelem og en chips i nakken, som lemmen reagerer på, så det kun er den der kan komme igennem og ikke fremmede katte. Hvad kan man ikke?

***

Og nu lader jeg mig synke ind i drømmeland, selv om de prednisolon tbl som man får i højdosis 3 dage i forbindelse med kemo i den grad giver vågenhed, ---- men det skal ikke hindre en god nats søvn efter en kop ægte sønderjysk sovete. God nat!

***

Ingen kommentarer: