mandag den 19. november 2012

Stille morgen!

Vågner her kl 7.45 langsomt med flere drømme i erindringen. Føler mig udsovet, og morgenlyset siver ind gennem persiennerne.
I den første drøm  går jeg i en butik og følges med en høj, mørkhåret sur mand, som tidligere har været en ven, men som nu er meget ambivalent overfor mig, mest negativ. Han forfølger mig og vil ikke slippe kontakten! Han skal have nogle nye briller, jeg finder nogle til ham, men de passer ikke så godt, så han må selv finde ud af at købe nogle hos en optiker. Han er utålmodig og ikke rar at være sammen med.
Jeg laver en opstilling af bla religiøse billeder og tænder en del levende lys, som et skridt på vejen.

I næste drøm skal jeg rive noget opbygget ned, nogle religiøse bygninger, noget gammelt tibetansk. Jeg sidder på en jordvold. Som hænger ud over en lille kløft og prøver at få det til at løsne sig. Med fare for at jeg selv falder med ned, --- jeg ville nok slå mig noget, men ville ikke dø af det vurderer jeg. Prøver at kravle ned igen for at angribe det fra en anden vinkel, der er bla en lang udskåret stolpe som jeg kan skubbe til opbygningen med i mørkerøde farver, -----

I den sidste drøm er jeg på kursus hos Jes, og sidder sådan i lokalet så jeg kommer hurtigt ud, og så står han altid derude og vil gerne snakke. Energien er dejlig, det er let at synke ind ned i den, og jeg nævner at det er dejligt at møde dakinierne igen. Han flyver op i et hjørne på trappegangen ved siden af, der er et godt overblik, og jeg svæver med. Der er nogle altertavler/krusifikser af bandet tibetansk-kristen  bearbejdning, og de er ikke malede med farver endnu. Der snakker vi længe, og især om det at synke ned i energien så let og bare være der, --- det er den helt selvfølgelige og sande vej/væren.

***

En god, neutral følelse af nøgternhed, ---- dagen ligger her foran mig, ubrugt og lysgrå, der er en smule blid vind, kan jeg se på vimplen, -----

*** 

Godmorgen!

Ingen kommentarer: