lørdag den 24. november 2012

Klædt ud som heks


Så er der 11 års fødselsdag i dag
 

Gaia i Holme! Og da hun excellerer i rollespil og den slags vil hun gerne have at gæsterne kommer udklædte, så derfor heks!
Alle de små og større glæder må tages ind og nydes, bare små glimt af velvære og sødme!
Nu har jeg talt med så mange om meningen med livet, og helt bagom er jeg ikke kommet (endnu), men på alle de forskellige niveauer er der rigtig mange gode bud, ---- og det er jo ting som vi alle godt ved med at nyde, at give, at modtage, venlighed, kærlighed, nærvær, prioritering af det vi føler for, medfølelse, glæde, udfoldelse og det at drikke livet ind i fulde drag. Der kunne føjes mange flere ting til, men i den dur, og det er jo også vidunderlige sider, og hvorfor ikke være tilfreds og hvile i dem? Så er der lige alt det med lidelsen, angsten, bekymringen, smerten, ---- det er der jo også, den dualitet. Angsten for døden, det ukendte!
Så den nye James Bond film i går i Ebeltoft Bio, ih så meget død, flot film, og også gode pointer bla om samarbejdet mellem unge og gamle som noget frugtbart!
 
***
 
Jeg er lidt i limbo, kan ikke rigtig se udvejene, hverken sygdomsmæssigt, jo jo det går planmæssigt men jeg vil jo gerne have at det fører til helbredelse stadigvæk, og meditativt er der mange distraktioner, og stilhed er der kun i meget korte stunder, og det at være tilstede i tilværelsen er fragmenteret af rastløshed, følelsen af at ville nå så meget, suge til mig og leve fuldt ud, ------ og det med at hvile i vågen væren har trange kår!
Jeg prøver og eksperimenterer og suger inspiration til mig.
Feks Murakamis Trækopfuglen, der er så meget poesi, så det siver ind i sindet og påvirker dagen, alle de små ting han beskriver, detaljer om at koge æg, og hans kones brug af kleenex, fuldstændig almindelige ting, det bliver så poetisk og levende i hans beskrivelse!
 
***
 
Og så kører vi ind til Holme om lidt!

Ingen kommentarer: