mandag den 26. november 2012

Hjertescintigrafi

Sidder nu på KH i et venteværelse og venter på at skulle ind til en planlagt hjerteundersøgelse, ren rutine, som laves fordi kemoen kan skade hjertets pumpeevne. ------Hvilket jo nødigt skulle ske, --- og er der tegn på det må man stoppe med den form for kemo, og finde på noget andet i stedet! Sidst jeg fik den lavet, den første gang i forløbet, var alt fint, og da man skal ligge der under en stor geigertæller med radioaktivitet cirkulerende rundt i kroppen i 1/2 time, så er det jo en fin lille middagslur!
Der sidder 6-7 andre ventende patienter her, nogle drikker kaffe fra en kaffemaskine, mens et par læser i medbragte bøger, en løser kryds og tværs, og en sidder med korslagte arme og stirrer ud i luften!

***

Ellers er jeg i den fase efter kemoen på en ugestid, hvor det er lidt hårdt. På den måde at der er en masse træthed/søvnighed, og at der er en ikke særlig rar følelse af at være kradset op i området indeni fra halsen og ned til solar plexux, en anelse kvalmeagtig, uden at det er egentlig kvalme, svært at beskrive. Og så er jeg mere forpustet end før kemoen, hvilket ikke skal hindre mig i mine daglige træningsture!

***

Så er undersøgelsen overstået, resultatet kommer først i morgen tidligst, ---- så jeg gik en tur ned i huset Heimdal, hvor jeg har reserveret plads til kræftundervisningsgruppen til 12.12.
Og nu videre!

***

1 kommentar:

Unknown sagde ...

jeg håber det er fint osse denne gang, Else. Heimdal er et pragtfuldt hus - fyldt med gode vibrationer og gode mennesker :)