mandag den 29. oktober 2012

Space

Sidder lige nu i "space", opfyldt af en kær venindes besøg for lidt siden, og inden jeg går ud på træningsturen om lidt i rusk og regn. Lennart er afsted og jeg fylder hele huset ud med MIG, det støder ikke imod noget, ---- katten lister stille omkring ----- jeg kan expandere helt ud til horisonten!
Dette er en lykkestund, en pause mellem andet før og efter, ----- hvor så mange muligheder er åbne, jeg kunne jo feks ændre beslutning om at vandre og gøre noget helt andet i stedet, -----
denneher åbenhed fuld af muligheder, selv om jeg jo godt realistisk ved at jeg måske kun bruger en eller to, eller ingen, hvis jeg bare i stedet tog en lur på sofaen!
Tit er det om morgenen eller om formiddagen at jeg mærker den der store frihed stærkest, ---- når jeg har spist morgenmad og er kommet i tøjet, og når andre af husstanden er taget afsted, ------ så er det at det åbner sig og den vidunderlige frihedsfølelse indfinder sig, ----- det er jo der jeg er allermest vågen, ---- jeg kan huske den tilstand langt tilbage fra, fra en arbejdsløshedperiode på nogle måneder, hvor de andre, børn i skole og mand på arbejde, tog afsted om morgenen og jeg lige havde nogle timer helt for mig selv, der bare var fulde af frihed og åbenhed, hvor jeg nogle gange bare sad og mærkede "ingenting" fuldstændig saligt!


Det er det som detteher space giver, en fuldstændig urimelig glæde over ingenting, over ikke at skulle forholde mig eller tilpasse mig,  ------- over bare at kunne fylde hele rummet og universet ud med mig :-))))

Og så er der en følgeøvelse til Bobs stjerne fra i forgårs, en grounding, som får al den vækkede energi ind i kroppen og i det fysiske univers:

Navlen -> hø. hoftepunkt -> hø. fod -> ve. fod -> ve. hoftepunkt -> navlen, ----- rundt et par gange, sid helst med fødderne på gulvet, slut i navlen og lad energien brede sig i det område.

3 kommentarer:

Lise Gerdes sagde ...

Hej Soulmaid! Hvor vidunderligt at være sammen med dig! Det var ligesom, jeg havde forestillet mig det ville være- inderligt, varmt, følsomt! Det varer ikke længe, før jeg gentager turen, men så bliver det planlagt mere omhyggeligt, så vi får tid til at lade kærligheden varme endnu mere- plus al det vi kun nåede at lette låget lidt på, får vi tid til! Knus, kram og kærligste hilsener

Lise Gerdes sagde ...

Hej Soulmaid! Hvor vidunderligt at være sammen med dig! Det var ligesom, jeg havde forestillet mig det ville være- inderligt, varmt, følsomt! Det varer ikke længe, før jeg gentager turen, men så bliver det planlagt mere omhyggeligt, så vi får tid til at lade kærligheden varme endnu mere- plus al det vi kun nåede at lette låget lidt på, får vi tid til! Knus, kram og kærligste hilsener

Kirsten Rydahl sagde ...

At opleve dette space er vidunderligt og det gør livet grønnere.
Men først ,for mit vedkommende i hvert fald, må jeg give mig selv lov til det og ikke hele tiden lytte til, hvad jeg lige "bliver nødt" til at gøre først For så er tiden til at føle frihed ofte forpasset på grund af aftaler til fast tid. Så er der kun at vente til næste morgen og formiddag, da det mærkværdigvis kun er der,chancen er. Jeg rører ved fligen til frihed og lykkefølelse, men snyder ustandselig mig selv.

Jeg må lave den grounding , du beskriver.Tak fordi du åbnede mine øjne!
Knus fra Mut.