fredag den 7. december 2012

Roser

  Roser og solen der skinner ind !
Jeg har lige gået min "endomondo" træningstur på stranden, knap 3 km, 33 min og føler mig godt tilpas og glad over at det er muligt! Der er is på havet 20 m ud, og man skal se sig godt for, for der er glat visse steder!
Henne ved vinterbadestedet i havnen er der nu hugget hul i isen, så det nu er "rigtig" vinterbadning, når vi nu i morgen formiddag tager derned og hopper i sammen med familien, ----- vi har lejet saunaen, så man kan blive varmet op mellem de 3-4 gange som det er almindeligt at lade sig sænke ned i det nu 2 grader varme vand!
Mandag har jeg så aftalt at prøve Lubker spa og fitness-center i Nimtofte sammen med en veninde, rent velvære, ---- det er bare en dagtur, hvor man kan flyde rundt i diverse spabade og saunaer incl ét oppe på taget, udendørs!
 
***
 
Det føles så velgørende at lade kroppen nyde, som modsætningen til de plager den jo også er udsat for, ---- det giver lidt balance!
Ellers går jeg stadig og mærker efter og tænker over om jeg skal fortsætte med kemoen, eller hvordan jeg skal gribe det an! Jeg har talt grundigt om det med backinggruppen, og den ene halvdel af den tager med ind til samtalen i næste uge. Jeg er ikke klar til at beslutte noget endnu, jeg har under søgt en del på nettet ang. muchas=hjertescintigrafi=myocardiescintigrafi, men jeg kan ikke finde noget om måleusikkerhed, og jeg kender ikke nogle læger fra det speciale som jeg bare lige kan ringe og spørge til råds!
 
***
 
Psykologisk og følelsesmæssigt arbejder jeg med TILLID, ------ det at turde have tillid, både i konkrete anliggender, og helt ind i de store spørgsmål om liv og død. Det er jo modsætningen til at lyne den gule førertrøje helt op i halsen og have kontrol og være ansvarlig samarbejdspartner, selv at have helt check på hvad der skal ske.
Det er den dobbelthed som jeg kigger på og ikke kan gøre så meget ved lige nu, ----- det ville være dejligt at få balancen lidt mere over i den tillidsfulde side, men foreløbig må de nok være der side om side!
 
***

Ingen kommentarer: