onsdag den 5. december 2012

December

Solen skinner og kulden bæser direkte gennem tøjet, som heller ikke er voldsomt tykt og vinteragtigt, ---- det er helt klart, og jeg så Venus i morges!
Efter kurset, eller rettere det lille retreat oppe på Lovns har der været meget mere vågenhed ind i meditationerne (kaffe hjælper også), og en blød tillidsfuldhed. Det var så godt at sidde i et rum med Jes, hans nærvær og bevidsthed lægger en grund, hvor det bliver så nemt at gå med ind i den stilhed.
Og det var så overraskende godt at få lov til at give healing, hvilket jeg ikke har gjort i nogen tid, men det at give det åbnede for nogle kontakter, der har været slukket et stykke tid, ----- så jeg vil til at gøre mere i det nu igen. En af grundene til at jeg ikke har gjort det længe er, når jeg tænker efter, det at jeg synes at jeg bør kunne tolke på de visuelle fænomener der opstår, så det bliver rimeligt logisk og forståeligt for modtageren, ----- og det har jeg formået at slippe nu. Det kan jo ikke reduceres ned til fornuft og normal forståelighed, så det får så nu lov til at "hænge i luften" som de sansninger det producerer, som modtageren så kan få frit og bruge efter forgodtbefindende og egen fornemmelse.

***

Mht sygdom har jeg det godt lige pt, da jeg er et sted i kemocyclus'en hvor de første ubehagelige fornemmelser er brændt af, og hvor jeg lige har passeret bunden af immunforsvaret. Jeg er forpustet når jeg går op ad bakke, og mere end jeg skulle være, synes jeg. Det er problematisk med hjertebivirkningerne, og det er det jeg bla skal have en snak med min kontaktlæge om næste torsdag inden evt fortsættelse af kemoen, ---- for kan jeg overhovedet tåle mere? Venerne i armene har det heller ikke godt, ----- ja, man får ikke noget uden det koster, de kan snart ikke tåle mere af det toksiske stof, ---- meeeen jeg vil extremt nødigt have port a cath, som er en shunt, der kan opereres ind i en større vene opadtil på kroppens forside nær halsen, det vil være fobisk for mig, hvis det skulle komme på tale :-(

***

Jeg var til møde i lægeforeningen i går i en gruppe for læger, der er sygdomsramte, og en fortalte om laserkirurgi i Tyskland, ---- det kunne også være en mulighed!
Der er MANGE muligheder og det er enormt svært at holde sammen på dem, og at sætte sig ind i og vide nok så det bliver muligt at sortere i dem! Men det kommer jeg til at bruge tid på i den kommende tid!
Og solen skinner stadig, og jeg skal ud i vejret!

***

2 kommentarer:

Maude sagde ...

Og du, min kære datter, som ved så meget til glæde for alle os andre, er nu nødt til at fortsætte studierne intenst indenfor lægevidenskaben.
Helt sikkert er det, at du og dit liv må have de bedste muligheder, der findes, så du igen kan blive rask og sund.

Jeg glædede mig ellers til at komme til din fødselsdag, men sådan skulle det altså ikke blive.

Her har det sneet hele dagen og skoven ser så smuk ud - rigtig i juledragt.

Vi holder jul sammen i år- skønt!

Kærlig hilsen. Mor.

Mialou sagde ...

Iiihh altså mor, og din healing af min stakkels udfordrede mave i går aftes var virkelig healende!! Jeg sov sødt som en mis :-)