mandag den 24. december 2012

Lillejuleaften @-}--

Gennem snestorm til Midtsjælland i et hus i en skov. Pillet kartofler til de små brunede til 20 personer i morgen. Der er stillet borde op til i morgen så alle kan se alle! Det er dejligt at være her, stemningen er god, og gymnasiedrengen udfolder sin diskussionslyst!

***

Jeg tænker på at vi allesammen er forskellige, helt unikke, og i hver af os er den universelle bevidsthed forgrenet ud i alle vores specifikke og unikke kvaliteter. Og når jeg forstår det sådan at vi hver især er et lille fragment af helheden i det liv vi lever i den tid vi er her i netop denne specielle personlighed ----- hvordan kan jeg så med netop den personlighed der nu er mig bedst bruge den til at gøre godt for helheden? Det må vel være ved at bruge og forfine og udtrykke netop de kvaliteter og sider som denne personlighed er udstyret med! Egentlig ser det sådan lidt enfoldigt og selvindlysende ud, som jeg nu har skrevet det, men når jeg mærker indad føles det afslappende og glædesfyldt, og ja faktisk også netop enfoldigt og selvindlysende :-)  ---- det er jo bare det at være, og at være den man er, tja!

***

I morgen vil jeg ud og løbe på ski, jeg trænger sådan til en træningstur ud igennem sneen inde i skoven, og mærke at kroppen fungerer!

***

Jeg drømte ellers i nat at jeg blev velsignet af min lærer, som afslutningen på en side i en scrapbog, hvor jeg havde resumeret siden i det sidste billede. Han er helt nærværende.

***

Ingen kommentarer: