fredag den 28. december 2012

Jul og resultater!

 
Et lidt mørkt panoramafoto fra en tur ud over markerne på Midtsjælland!
 
Julen har været dejlig, lige så dejlig som jeg havde håbet og sammen med en stor del af familien i fryd og gammen og med små dramaindslag som krydderier.
Hjemturen fra Sjælland gik via Åbenrå med dejligt ophold i et par dage, og hvor jeg fik en herlig zoneterapi af min svigerdatter.
Det har været så vigtigt at komme ud og gå, og jeg mærker der min forpustethed når jeg går op ad bakker, mere end bare sådan lidt almindelig pusten, som de fleste kender, ---- og det er så enten hjertet eller hø. lunge med væske, som gør det, --- og det vil blive afklaret efter ny hjertescintigrafi på mandag, nytårsaftensdag!
Jeg fik svar på den sidste CT-scanning fra d. 19. dec i dag ved tlf.opringning af min kontaktlæge: Den er stort set helt uændret fra sidst!
Nå, var min første kommentar, så har de to sidste kemoer jo ikke virket! Hvortil han svarede, at de jo da har holdt canceren i skak, ----- og ja, det har det jo, men bivirkningerne ser også ud til at vise sig, og hvis det bare skal holdes i skak, så er der måske blidere måder at gøre det på, feks Femar, antiøstrogen behandling.
Vi kørte lige indenom KH og fik scanningsbeskrivelsen på print, og der står, at den ene af de to lymfeknuder i mediatinum stort set er helt uændret i løbet af alle 4 scanninger, 14-15 mm, men det ser ud til at den anden, som i starten også var 15 mm er skrumpet, på 3. scanning var den 6 mm, og nu er den slet ikke beskrevet, så den er måske skrumpet helt væk, ---- og vena cava er ikke sammenpresset mere men har normalt flow!
Lungeforandringerne er helt uændrede og også med noget væske, så måske er det mest herfra at jeg aktuelt har symptomer!
 
***
 
Jeg researcher, undersøger, taler med folk, er på nettet, der er nødt til at være et alternativ! Minkontaktlæge synes at jeg skal have mere epirubicin, HVIS hjertescanningen er OK, men jeg tror ikke at jeg kan tåle mere, sådan helt generelt. Jeg får pt homøopati for smerter i venerne i armene, det er der hidtil ingen bedring af!
Jeg får fine input fra mange og det er jeg taknemlig for.
Jeg tager ikke mere hverken steroid (binyrebarkhormon) eller vanddrivende medicin, bare lidt almindelige vitaminer, hvilket er rart at være landet på!
 
***
 
 

Ingen kommentarer: