søndag den 17. marts 2013

Øst og Vest


Billederne ovenfor her er en bog om centrerende bøn af CB, man kan se hendes navn på bogomslaget. Og det er en (næsten ) tilfældig side jeg har slået op på, bare som en smagsprøve!

CB er knyttet til Father Thomas Keaton, som er den der har gjort Centrerende bøn moderne og kendt, ud fra en gammel tekst fra 1200-tallet ca. fra en bog "Uvidenhedens sky" skrevet af en anonym munk!
Thomas Keaton er kendt for sit samarbejde med Ken Wilber.

For mig er det så dejligt, at alt det vi lærer om dzogchen har sin parallel i kristendommen, ----- der er tilsyneladende modsætninger, men jo dybere jeg synes jeg kommer i begge traditioner, så ligner det centrale mere og mere det samme! Hvilket det jo også gerne skulle, ellers bliver dualiteten bare ved og ved! Jeg har læst bogen langsomt over noget tid, og jeg føler virkelig at der er substans i den, og jeg kunne så godt tænke mig at møde forfatteren! Jeg ved at hun leder retreater og underviser, og hvis hun nu kom til Europa, så kunne det jo være at vi var flere, der godt ville møde hende!

***

For pokker hvor det stormer og fyger udenfor, ---- jeg har jogget min daglige træningstur og har nu sat mig hen foran brændeovnens flammende varme. Pyh hvor er det koldt, og det bliver jo kun værre i den kommende uge. Vi ER sneet inde igen allerede! Men jeg er jo nødt til at komme ud til alle de undersøgelser jeg skal til i den kommende uge.
Nu i aften er det også nødvendigt at komme op til Vistoft kirke kl 19.30 til den sidste Stilletime i Molskirkerne om søndagen på det tidspunkt, ---- det er sidste gang det ligger på det tidspunkt, fremover er det til alm. vespertidspunkt kl. 17.30-18.30, --- og det er hver søndag i en af de tre Molskirker, Vistoft, Tved og Knebel, se evt. på Facebook: Stilletime i kirkerne på Mols!
Nå, jeg ser at Lennart har stillet sin bil nede ved asfaltvejen hos en genbo, så går det nok!

***



Ingen kommentarer: