onsdag den 20. marts 2013

Skejby Kardiologisk tilsyn

Jeg fik lavet ultralydsscanning, og kardiologen sagde at mit hjerte ikke fejlede noget, klapperne åbnede og lukkede som de var designet til, og de tre sæt forskellige muskelgrupper i selve hjertets muskulatur var helt normalt fungerende, spændstige og stærke.
Min terapeut, Kirstine, har hele tiden sagt "jeg tror ikke dit hjerte fejler noget!"

Men jeg bliver jo forpustet når jeg går opad bakke, mere end vanligt! Det skal så nok tilskrives hø. lunge, hvor der stadig er sløring nedadtil på CT-scanningen, og med lidt/nogen væske.

Min backinggruppe var med, med vågen støtte og kommenterende ind på undersøgelsen. Kardiologen stod pænt distancen, og det er ikke let med 3 læger koncentreret. Men stemningen var god og der var ingen stress og tidnød.

Han forklarede det med at EF(ejection fraction) værdien på 69 kunne være målt falsk forhøjet, hvilket ses hvis man har blodmangel, som jeg mener jeg havde på det undersøgelsestidspunkt, men ikke på de senere, som han mener er mine normalværdier (55 og 56), og at man kun meget sjældent ser værdier over 60 (top-atleter).

Så det ser faktisk ikke ud til at mit hjerte er blevet skadet af kemoen :-)

For en sikkerheds skyld vil jeg blive indkaldt til en coronarscintigrafi, for på den måde (forhåbentlig) helt at frikende hjertet!

***

Jeg har ikke fået beskrivelsen af gårsdagens CT-scanning endnu, men håber den fremkommer i morgen.

***

Det er mærkeligt hver gang en forestilling skal ændres, her altså at jeg (formentlig) ikke har fået hjertebivirkninger af Rubin-eleksir-kemoen, som det jo ellers så ud til, PYH en lettelse! Hjertet er jo så centralt!

***

Men forpustet er jeg jo, uanset det skyldes det ene eller det andet!
I morgen Muga på KH, så ser vi hvad den viser denne gang!

***

Og noget sker dybt nede i sindet, mere utilknyttethed, ----- og tanker om at ting godt må ændre sig! Vi holder jo normalt rigtig godt fast på det vi har, og vil ikke have at det ændrer sig ud af vores kontrol og imod vores ønsker!
Og det gør det jo alligevel!
Er det muligt med en lidt mere generøs og løs holdning til de ændringer vi ikke har rakt ud efter?

***

Ingen kommentarer: