onsdag den 2. januar 2013

2013

I år 2013 er temaet kærlighed på jorden
og denne guldkugle, som jeg har fået af Lotte, symboliserer det så fint synes jeg. Den blå klode med guld, som både er udfoldelse og beskyttelse ifølge Bob, og glæde og kreativitet!
 
***
 
Solen skinner her på denne plet på jorden hvor jeg er lige nu, Mols, og jeg kan se udover vigen at det er højvande. Katten sover på sofaen, uret tikker på væggen og slår timeslag med klangfyldt gungren. Murakamis "Kafka på stranden" ligger på bordet og lokker, jeg er ikke kommet ret langt endnu, og den er helt vidunderlig! Jeg føler en glæde og frihed i kroppen efter at have talt med min kontaktlæge, som ringede for at fortælle mig svaret på mugaen, --- som jeg jo godt kendte i forvejen. Men i modsætning til mine forventninger forsøgte han ikke at presse mig til mere Rubin-eleksir, men gik med mig i min modvilje mod det og medgav mig min sikre opfattelse af, at det er det der har givet mig en reel hjertepåvirkning. Han foreslog at jeg nu i en 3 mdrs periode går over til letrozol, som er en østrogen-antagonist, som blokerer dannelsen af østrogen i kroppen. Det virker som kemo på de østrogenfølsomme kræftceller, og har ikke nogen voldsomme bivirkninger!
 
***
 
Jeg gentog også for ham, at min ambition jo er at blive rask eller næsten helt rask, og den med "næsten helt rask" er han med på. Om 3 mdr ny CT-scanning og ny muga, og så evaluering af behandlingen!
Jeg har skrevet et abstract både på dansk og oversat det til engelsk mhp seriøse input og ideer om behandlinger i in- eller udland, som kunne være kurative, og indsætter det her:
 

Abstract vedr. Else Mathilte Rydahl                                                                          

Som 53-årig i år 2000 lavmalign hø.- sidig mammacancer af typen østrogen pos. ductalt carcinom type 1. Behandlet med mastectomi uden glandelrømning, da sentinel node var uden indvækst. Ingen efterbehandling med stråler eller kemoterapi.
Rask i 12 år til sommeren 2012, hvor der kommer recidiv med v. cava superior syndrom og hø. sidigt pleuraexudat.  CT scanning viser 2 foci, et i mediastinum superior med to forstørrede lymfeknuder på 15 mm hver, som komprimerer v.cava sup. i svær grad, og et distalt i hø.lunge, hvor der påvises nogle små rundagtige infiltrater, subsegmentær atelectase af hø. underlap samt pleuraexudat, hvori der påvises samme type mammacancerceller som de oprindelige.

Der behandles med epirubicin kemoterapi ialt 5 gange fra aug.- nov., hvorpå man afbryder pga. kardial påvirkning med EF nedsættelse fra 69 til 55. CT viser efter 3 behandlinger den ene mediastinale lymfeknude svundet til 6 mm, og efter 5 beh. er den ikke mere beskrevet. Den anden er uforandret 15 mm, og der er ikke mere kompression af v. cava sup.  Der er uændrede forhold i h. lunge, med aftagende mængde exudat. Der er normale forhold i øvrigt sv.t. organer og der er ingen knoglemetastaser.                                           
Aktuelt prim. januar 2013 er pt. i velbefindende fraset nogen dyspnø ved moderat anstrengelse og i god almentilstand.

Da der således kun er påvist to foci, i mediastinum samt nederst i hø. lunge, skulle radikal kurativ behandling, evt. kirurgisk være en mulighed, og mhp dette eftersøges den optimale tilgang og behandling i ind- eller udland.              elserydahl@gmail.com  eller 61777822
                                                                                                ***
Så er der nogen som har kendskab til seriøse behandlinger hører jeg gerne om det!                                                                                                                                 

 

Ingen kommentarer: