torsdag den 24. januar 2013

Vintersol & sne

Havet er blankt
og det er ved at være frosset til

og hjemme igen var månen kommet op over skoven!
 
***
 
Sammen med Kirstine har jeg i dag planlagt et kursus for kvinder med kræft, når vi har folderen klar lægger jeg den her på bloggen, ---- det er der meget energi i, det sammen med andre at gå dybere i de mønstre der er. De udfordringer vi får i livet, som vi på en led også altid kan se som chancer for noget videre, altså fra kræft til kraft!
 
***
 
Tiden slår næsten ikke til, ----- jeg er virkelig kommet ud i livet igen og der er mange arrangementer, ---- og det er dejligt, og jeg kan samtidig godt mærke at kemoen har givet en træthed, som jeg ikke har forvundet endnu. Man ved det statistisk, at mennesker der har fået kemo eller stråler, hvilket jo samtidig tit er det, der netop er det livsreddende element, kan være trætte i årevis derefter, --- faktisk er de fleste det, ---- og det er så også der jeg er udfordret fordi det går ud over mine meditationer. Når jeg har siddet i et kvarter så falder jeg i søvn de fleste gange, også på tidspunkter hvor jeg på ingen måde ellers er søvnig. Så jeg er udfordret til at gøre praksis mere kropslig og med bevægelser, i stedet for stillesidden. Jeg tror dansemeditation vil være sagen og kigger efter den slags!
 
***
 
Nu er jeg ved at læse en bog af Kristian Dam, "Min vej mod lyset". En fantastisk beskrivelse at de sanser der åbnes i ham efter en nærdødsoplevelse, ---- og nu lever han mest som healer i Spanien!
Så smukt og livsbekræftende!
 
***
 
 

Ingen kommentarer: